Bardzo często w naszej karierze zawodowej mamy do czynienia z różnego rodzaju klientami. Niektórzy klienci są bardzo wymagający a niektórzy wręcz niemili. W takiej sytuacji warto wiedzieć jak się zachować, aby rozmowa przebiegła spokojnie bez żadnej niepotrzebnej kłótni.
Poznaj 5 sposobów radzenia sobie z niemiłymi klientami:
1. Jeśli nigdy nie miałeś do czynienia z klientami to warto na początek przejść proste szkolenia z obsługi klienta, dzięki czemu dowiesz się jak przyjmować zamówienia i je realizować. Dodatkowo poznasz dział wsparcia, dzięki czemu usprawnisz cały proces obsługi klienta, a także późniejsze jego pytania, jeśli jakieś będzie miał.
2. Bardzo ważne jest to, aby klienta wysłuchać. Często to on sam nam powie jakie produkty czy usługi mamy mu dostarczać, dzięki czemu wstanę będziemy udoskonalać nasze produkty. Czasami również może on być nie tylko zły na obsługę klienta, ale także na całą firmę i może przez to narobić szkód wypisując negatywne opinie, dlatego należy jak najszybciej go wysłuchać i dostarczyć mu tego, czego naprawdę potrzebuję.
3. Empatia jest bardzo ważna przy obsłudze klienta, ponieważ jesteś w stanie samodzielnie wyobrazić siebie w roli klienta, dzięki czemu możesz wiedzieć jak klienci chcieliby być obsłużeni. Rozumiejąc dokładniej klienta będziemy mogli go uspokoić i zapewnić, że pomoże nam rozwiązać jego problem, co spowoduje, że znowu odzyskamy zaufanie klienta.
4. Warto klienta przeprosić, jeżeli towar został źle dostarczony lub w przypadku gdy doszło do zaistnienia problemu z naszej strony. Możesz klienta zapewnić, że zrobisz wszystko, co w twojej mocy, aby pomóc jak najszybciej rozwiązać jego palący problem i zazwyczaj takie hasło jest bardzo skuteczny, gdy mamy do czynienia z niemiłymi klientami.
5. Dopytaj klienta, aby poznać dokładniej jego potrzeby, dzięki czemu będziesz mógł dostarczyć lepszego rozwiązania i im bardziej on jest usatysfakcjonowany tym większą pewność, że wróci do nas po kolejne zakupy. Możesz dopytywać o wszystkie kwestie związane z firmą, w której pracujesz zarówno produkty, jak również obsługa klienta czy też możliwość zamówienia na stronie internetowej.
Zawsze warto również odezwać się do klienta po pewnym czasie i zapytać o jego opinię. Opinie pomagają nam później przekonywać innych klientów do zakupu, a także pozwalają nam upewnić się, że nasze usługi czy produkty w zupełności spełniły oczekiwania klienta. Przy obsłudze klientów zawsze warto być przygotowanym na tych niemiłych.