Z wyszukiwarki Google regularnie w Polsce korzysta około 20 mln użytkowników Internetu. Jest to o tyle istotne, że jej udział w wyszukiwaniu treści internetowych w kraju wynosi aż 97%. Jeżeli więc prowadzimy własną firmę i zależy nam na jej zareklamowaniu i dotarciu do jak najszerszego grona odbiorców lub posiadamy materiały, którymi chcemy podzielić się ze światem oraz zyskać dzięki nim swego rodzaju rozgłos czy popularność, konieczne jest zrozumienie, na czym polega skuteczne pozycjonowanie stron internetowych i jak ważnym jest, aby nasze treści znajdowały się na szczycie list wyszukiwania.
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to wszelkie działania mające na celu zwiększenie widoczności naszej strony internetowej po wpisaniu w sieci jej nazwy lub treści z nią związanych. Zatem, jak widać, nie zawsze strony znajdujące się wyżej w wynikach wyszukiwania są tymi lepszymi. Powstały one po prostu opierając się na lepszym pozycjonowaniu. Jednocześnie oznacza to jeszcze, że nie zawsze na kolejnych stronach można natrafić wyłącznie na mniej wartościowe linki.
Jak być wysoko na liście wyszukiwań? Na czym polega skuteczne pozycjonowanie?
Jeżeli zależy nam na dotarciu z nasza treścią do jak najszerszego grona odbiorców, musimy zadbać o szereg czynników służących pozycjonowaniu stron internetowych. Tworząc jakąś treść, na przykład artykuł internetowy, powinniśmy skupić się szczególnie na odpowiednich tagach. Są to słowa kluczowa, po wpisaniu których w wyszukiwarce, internauci mogą natrafić na naszą stronę. Najlepiej stosować rzeczowniki w formie nieodmienionej. Pisząc więc o prognozowanych burzach w Warszawie moglibyśmy więc zastosować następujące tagi: „pogoda”, „Warszawa”, „burza”, „opady”. A chcąc zareklamować swoją działalność, w każdym artykule, niezależnie od jego treści, można podawać nazwę firmy oraz swoje imię i nazwisko (szczególnie jeśli jest integralną częścią nazwy naszego przedsiębiorstwa). Używane przez nas słowa kluczowe powinny znaleźć się w każdym elemencie tworzonego przez nas artykułu: tytuł/nagłówek, lid/lead, meta opis, treść, najlepiej co najmniej jeden śródtytuł, tagi.
Korzystnym także jest tworzenie tak zwanego meta opisu. Jest to swoiste streszczenie tego, co napisaliśmy, które wyświetla się w wyszukiwarce Google. Meta opis jest krótki (przeważnie około 150-300 znaków), ma być napisany w interesujący i zachęcający do kliknięcia w link sposób, a przy tym odnosić się skrótowo do zawartej tam treści. Innym doskonałym sposobem uzyskania większej liczby wyświetleń jest zamieszczanie w artykułach hiperłączy, czyli odnośników przekierowujących na inne strony internetowe. Ich moderatorzy mają informację odnośnie do tego, kto i z jakich źródeł do nich trafił i istnieje spora szansa, że ktoś z ich portalu mógłby trafić na Twoją stronę. Jeżeli piszemy artykuł specjalistyczny lub naukowy, na tej samej zasadzie można zamieszczać źródła, z których korzystaliśmy w formie przekierowujących do nich linków. Istotnymi metodami skutecznego pozycjonowana stron internetowych są także dobra optymalizacja serwisu oraz posiadanie innych kanałów marketingowych, takich jak portale społecznościowe.
Czy warto skupić się na pozycjonowaniu stron internetowych?
Prawidłowe pozycjonowanie SEO oraz optymalizacja stron internetowych niesie ze sobą szereg korzyści. Należą do nich między innymi: widoczność strony, większa ilość wyświetleń materiałów na niej zawartych, większa przestrzeń reklamowa, niższe koszta dotarcia marki do potencjalnego klienta oraz długofalowe efekty.