Lipton
Najpopularniejsza marka herbaty, która jest dostępna na całym świecie. Początki były skromne. Wszystko zaczęło się od jednego sklepu spożywczego założonego w 1871 roku przez doświadczonego podróżnika Sir Thomasa Liptona. Kilkanaście lat później, dzięki jego determinacji i przedsiębiorczości firma posiadała już właśnie plantacje na Cejlonie. Za swoje ponadstandardowe zaangażowanie w dążeniu do zrobienia z herbaty towaru ogólnodostępnego, Thomas otrzymał tytuł oficjalnego królewskiego Dostawcy Dworu od Królowej Wiktorii. Aktualnym właścicielem marki jest koncern Unilever, a Lipton nadal jest w czołówce najlepiej sprzedających się herbat w ponad 120 krajach. Warto wiedzieć, że od 2007 firma współpracuje z programem Rainforest Alliance Certification, czyli stawia na zrównoważony rozwój. Obecne największe plantacje herbaty są w Kenii, Argentynie, Tanzanii i Sri Lance.
W Polsce marka Lipton pojawiła się w 1993 roku, a w jej aktualnej ofercie dostępnej w sklepach stacjonarnych oraz internetowych można znaleźć herbaty:
- czarne (Yellow Label, Intense Black, Taste of London, English Breakfast, Royal Ceylon)
- czarne aromatyzowane (owoce leśne, gruszka w czekoladzie, czarna truskawka)
- earl grey (Classic, Lemon)
- zielone (klasyczna oraz aromatyzowane, na przykład: jaśminowa, cytrynowa, miętowa, pigwowa)
- białe (klasyczna oraz aromatyzowane, na przykład: malinowa, z owocem granatu)
- ziołowe (mięta z eukaliptusem, rumianek z trawą cytrynową, melisa z lawendą)
- seria premium (Lady Lipton, Gold Tea, Spectacular Sencha, Asian Fusion)
- owocowe piramidki (Cool Citrus, Charming Cassis, Enchanting Berries)
- mrożone (Ice tea, czyli gotowe napoje w butelkach)
Tetley
Dwaj bracia – Joseph i Edward Tetley, którzy byli dobrymi sprzedawcami, założyli własną firmę w 1837 roku w Yorkshire w Anglii. Handlowali solą, a dopiero potem dołączyli do asortymentu herbatę. Firma rozwijała się dynamiczne. Stabilny rozwój pozwolił na rozszerzenie działalności i wejście na rynek amerykański. To właśnie tam narodził się pomysł na sprzedawanie herbaty w torebkach. Firma Tetley realizuje ten projekt jako pierwsza w 1953 roku w Wielkiej Brytanii. Aktualnie produkty tej marki można kupić w ponad 40 krajach, a plantacje znajdują się w: Chinach, Kenii, Argentynie. Polska, gdzie marka obecna jest od 25 lat, jest jednym z 5 krajów, w których produkty Tetley sprzedają się najlepiej.
Tetley oferuje herbaty w opakowaniach o różnej wielkości w następujących seriach:
- classic (czarna, earl grey, zielona)
- golden (czarna)
- intensive (czarna)
- fruit & herbal (malina I granat, jagoda i acai, żurawina i trawa cytrynowa)
- premium (kolekcja 7 rodzajów herbat)
Dilmah
Firma Dilmah została założona w 1974 roku przez Merrila Fernando – prywatnego miłośnika cejlońskiej herbaty. Dokonał on rewolucji na herbacianym rynku, gdyż cały proces – od zbierania aż do paczkowania herbaty – przeniósł do Sri Lanki. Firma zatrudnia tam łącznie ponad 20 000 osób. Herbata zbierana jest ręcznie, produkcja uwzględnia tradycyjne receptury, a założyciel ma realny wpływ na polepszenie warunków ekonomicznych mieszkańców. Produkty Dilmah to 100% Cejlonu, a marka podbija również polski rynek od 1990 roku dzięki Gourmet Foods.
W aktualnym asortymencie Dilmah znajdują się herbaty:
- czarne (Premium, Ceylon Gold, Gourmet)
- aromatyzowane (mięta, czarna porzeczka, karmel, cynamon)
- zielone (klasyczna oraz aromatyzowane)
- z serii The Story of Tea (Dimbula, Ratnapura, Nuwara Eliya)
- z serii Exceptional (Assam real leaf, Perfect Ceylon, Elegant Earl Grey)
Wszystkie wyżej marki i rodzaje herbat są do kupienia w internetowej hurtowni amido.com.pl